Pēc trim gadiem, strādājot FixPrice, es sapratu, no kurienes rodas viņu zemās cenas. Es redzēju produktu patieso kvalitāti. Es sapratu, kur viņi cenšas ietaupīt, lai visu pārdotu.
Es uzzināju, kas tiešām ir vērts pirkt un kas ir pārāk dārgs. Tagad es jums pateikšu visu patiesību bez izskaistinājumiem. Pēc tam jūs uz FixPrice plauktiem paskatīsieties citādi. Viss ir daudz sarežģītāk, nekā šķiet. Nesen satiku Annu, kura strādā šādā veikalā. Viņa atklāti pastāstīja par to, no kurienes rodas zemās cenas un kāda ir produktu patiesā kvalitāte.
Man ir 27 gadi. Es strādāju FixPrice trīs gadus. Esmu pārdevēja un kasiere. Es redzu, ko viņi ienes, kā viņi izliek produktus un ko cilvēki pērk. Trīs gadu laikā esmu sapratusi, kā sistēma darbojas. Teikšu jums patiesību.
No kurienes rodas cenas?
Daudzi cilvēki ir pārsteigti — kā FixPrice var pārdot tik lēti? No kurienes viņi ņem šādas cenas? Paskaidrošu. Visas preces nāk no Ķīnas. Gandrīz visas. Apmēram deviņdesmit procenti. Viņi iepērk milzīgos daudzumos. Konteineros. Vairumtirdzniecībā. Jo lielāks daudzums, jo lētāk. Ražošana Ķīnā ir niecīga. Šampūns, kas šeit maksā vairāk, tur maksā mazāk. Viņi to piegādā konteineros. Piegādes izmaksas par vienu vienību ir gandrīz nekādas.
Turklāt viņi visu samazina. Uz iepakojumu, uz sastāvdaļām, uz materiālu kvalitāti. Viņi ražo lietas pēc iespējas lētāk. Atceros, ka kāds mums atnesa krūzīšu partiju. Kaste ar tūkstoti. Vienas krūzes cena, ieskaitot piegādi, bija apmēram 0,21 eiro. Mēs to pārdodam par 1.50. Uzcenojums ir milzīgs. Bet klientam tas joprojām ir lēti, salīdzinot ar parastajiem veikaliem.
Viņi arī ietaupa uz īres maksu. FixPrice veikali parasti atrodas iepirkšanās centru apakšējos stāvos. Īres maksa tur ir lētāka. Vai arī tie pat atrodas atsevišķās ēkās tālāk no centra. Viņi arī ietaupa uz personāla rēķina. Algas ir zemas. Ir maz pārdevēju. Viens cilvēks, kasieris, apkopj preces un tīra veikalu. Daudzfunkcionalitāte. Tā viņi panāk zemas cenas. Lēta ražošana, milzīgas partijas, ietaupījumi uz visu.
Kāda ir produktu kvalitāte?
Tagad par kvalitāti. Daudzi cilvēki domā, ka tāpēc, ka tas ir lēti, tas ir slikti. Ne gluži. Ir daži patiesi pienācīgi produkti. Piemēram, sadzīves ķīmija. Trauku mazgāšanas līdzeklis, veļas pulveris, balinātājs. Tie darbojas. Tikpat labi kā parastajos veikalos. Vienkārši sastāvdaļas ir lētas un iepakojums ir minimāls.
Es personīgi pērku trauku mazgāšanas līdzekli FixPrice. Tas maksā 0,99. Tas lieliski tīra. Kāpēc maksāt vairāk citā veikalā? Vai virtuves piederumi. Sūkļi, lupatas, atkritumu maisi. Tie ir labi. Tie pilda savu darbu. Lēti un darbojas. Zeķes, zeķubikses. Vidēja kvalitāte. Protams, tie viegli plīst. Bet par tādu cenu tas ir labi. Tie kalpos sezonu, nevis gadu.
Bet esiet uzmanīgi ar kosmētiku. Skropstu tuša, lūpu krāsa, krēmi. Sastāvdaļas ir lētas. Es tos nepērku. Labāk pārmaksāt aptiekā, nekā vēlāk cīnīties ar problēmām. Trauki. Šķīvji, krūzes, glāzes. Tie ir trausli. Tie viegli plīst. Bet, ja esat uzmanīgs, tie ir labi. Man jau divus gadus ir krūze no FixPrice. Tā nav salūzusi.
Bērnu rotaļlietas. Tas ir īsts vilinājums. Dažas ir labas. Citas salūzt vienas dienas laikā. Jāskatās uzmanīgi. Pasmaržojiet tās. Ja tās ķīmiski smaržo, nepērciet tās. Pārtikas preces. Mēs pārdodam cepumus, konfektes un uzkodas. Vienmēr pārbaudiet derīguma termiņus. Dažreiz viņi piegādā preces, kurām tuvojas derīguma termiņš. Viņi tās pārdod lēti. Pārbaudiet datumu.
Kur vēl viņi ietaupa laiku?
Es jums pastāstīšu, kur vēl viņi ietaupa laiku, lai saglabātu zemas cenas. Iepakojums ir minimāls. Preces tiek piegādātas vienkāršos maisiņos un kastēs. Nav greznu etiķešu, nav dizaina. Viņi tās paņem, iepako un piegādā. Es atceros, ka rotaļlietas tika piegādātas. Milzīgās kastēs, vairumā. Nav individuāla iepakojuma. Mēs paši tās sašķirojām plauktos. Viņi ietaupa uz iepakojuma rēķina.
Gandrīz nav reklāmas. FixPrice netiek rādīta televīzijā. Viņi neliek reklāmas stendus. No mutes mutē. Cilvēki stāsta viens otram. Klase nepārtraukti mainās. Viņi piegādātu krūzīšu partiju — viņi tās izpārdotu mēneša laikā. Viņi vairāk neatvedīs. Nākamā partija būtu citas krūzes. Tādā veidā nav nepieciešams uzturēt lielu noliktavu. Viņi piegādātu, pārdotu tās un pēc tam atvestu vēl.
Personāls ir minimāls. Visā veikalā katrā maiņā strādā divi vai trīs cilvēki. Viens pie kases, pārējie izkārto preces un noliek tās vietā. Visi dara visu. Ietaupot uz algām.
Kas pērk visbiežāk?
Trīs gadu laikā esmu ievērojis, kuri ir galvenie klienti. Pensionāri. Daudzi. Viņi skaita katru santīmu. Viņiem FixPrice ir glābiņš. Mājsaimniecības tīrīšanas līdzekļi, zeķes, trauki — viss ir lēts. Viņi pērk vairumā. Atceros, ka mana vecmāmiņa nāca katru nedēļu. Viņa pirka trauku mazgāšanas līdzekli, atkritumu maisus un lupatas. Viņa teica: “Šī ir vienīgā vieta, kur es varu atļauties doties pensijā.”
Jaunas ģimenes ar bērniem. Viņi pērk rotaļlietas, bērnu traukus un kancelejas preces. Bērni ātri saplēš rotaļlietas. Kāpēc pirkt dārgas? Viņi nopirka kaut ko par simts rubļiem, un mēnesi vēlāk tas salūza — viņi nopirka jaunu. Studenti. Viņi pērk visu kopmītnei. Traukus, mājsaimniecības tīrīšanas līdzekļus, dekoru. Lēti un funkcionāli.
Cilvēki ar vidējiem ienākumiem. Viņi nāk pēc konkrētām precēm. Viņi zina, ka FixPrice ir lētāk. Viņi pērk veļas mazgāšanas līdzekli, atkritumu maisus un sūkļus. Reti kad viņi ir bagāti. Viņus tas neinteresē. Viņi neskaita simts rubļus. Bet dažreiz viņi ienāk ziņkārības vadīti. Viņi paskatās un ir pārsteigti par cenām.










